Kniha obchodníkov

Marketingový manažér
Zvyšovanie trhového podielu spoločnosti prostredníctvom marketingových nástrojov.

Popis práce
 
Marketingový manažér v oblasti IT a telekomunikácií manažuje propagáciu firemných produktov a služieb na trhu. V spolupráci s obchodným oddelením vykonáva aktivity za účelom zvyšovania trhového podielu. Zodpovednosti sa líšia v závislosti od spoločnosti a v závislosti od toho, či je úloha manažéra primárne zameraná na predaj produktov alebo len zúžene na zvyšovanie povedomia a znalosti produktov či značky. Plánuje, organizuje, riadi marketingové aktivity, ktoré nepriamo podporujú predaj. Kľúčovým aspektom úspechu marketingových aktivít je odhalenie a pochopenie potrieb zákazníkov resp. trhu, ich premietnutie do firemných produktov a služieb, adresná komunikácia a distribúcia na cieľové skupiny.

Náplň práce
 
Typické činnosti
  • tvorba krátkodobých a dlhodobých marketingových plánov
  • realizovanie prieskumov trhu – zisťovanie dopytu, povedomia, znalosti značky; vnímanie produktov, cien, konkurencie
  • monitorovanie aktivít konkurencie, porovnávanie produktov
  • analyzovanie a porovnávanie cien s konkurenciou
  • realizácia mediálných reklamných kampaní (tlač, rádio, TV, outdoor, internet) v spolupráci s reklamnými a mediálnymi agentúrami alebo bez nich
  • aktivity v oblasti public relations - komunikácia s novinármi, tlačové správy
  • riadenie výroby propagačných materiálov (katalógy, letáky, plagáty a mnohé iné)
  • organizovanie propagačných akcií, navštevovanie veľtrhov a rôznych akcií
  • vyhodnocovanie marketingových kampaní
  • v spolupráci s obchodným oddelením zisťovanie a meranie vplyvu marketingových aktivít na obchodné výsledky, zisťovanie trhového podielu, príprava krátkodobých a dlhodobých prognóz predaja, ovplyvňovanie ceny produktov
  • zísťovanie spokojnosti zákazníkov v spolupráci s obchodným oddelením, stretnutia so zákazníkmi, mystery shopping, vyhodnocovanie trhových informácií o produktoch
Ďalšie činnosti
  • budovanie vzťahov so zákazníkmi, partnermi, kolegami, médiami, manažmentom
  • tvorba marketingového rozpočtu
  • doplňovanie profesionálnych a technologických znalostí

Čo sa vyžaduje
 
Vyžadované znalosti
  • prehľad a orientácia v oblasti IT
  • znalosť projektového riadenia
  • znalosť marketingového mixu - produkt, cena, distribúcia, propagácia
  • skúsenosti s plánovaním
Vyžadované skúsenosti
  • dobré komunikačné schopnosti
  • schopnosť motivovať
  • dobré organizačné schopnosti

Osobnostné požiadavky
  • spoľahlivosť
  • zodpovednosť
  • samostatnosť
  • dôslednosť
  • flexibilita
  • schopnosť znášať stres
  • orientácia na výsledky
  • strategické a koncepčné myslenie
  • zmysel pre tímovú prácu
  • dôveryhodnosť
  • kreativita
  • iniciatívnosť

Požadované vzdelanie
  • vysokoškolské
  • stredoškolské

Ďalšie informácie
 
Alternatívne názvy pozície
  • Marketingový riaditeľ
  • Marketingový koordinátor
  • Marketingový špecialista
  • Marketingový asistent
  • Produkt Marketing manager
  • Marketing communications manager
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce

    Navigátor
    Account manažér  Asistent/ka  Call centrum operátor  Manažér IS  Marketingový manažér  Obchodný manažér  Obchodný riaditeľ  Obchodný zástupca  Pracovník podpory predaja  Riaditeľ  Riaditeľ IT 

    Naspäť     Na úvod     Vytlačiť     Preposlať známemu


    ISSN 1337-0367