Kniha obchodníkov
Popisy pozícií
Kniha obchodníkov
Obchodný riaditeľ Plánovanie a realizácia obchodných cieľov spoločnosti, návrh obchodnej stratégie.
|
Popis práce |
|
Obchodný riaditeľ definuje ročné a kvartálne obchodné ciele v súlade s podnikateľským plánom spločnosti. V spolupráci s riaditeľom spoločnosti, výrobným a finančným riaditeľmi, prípadne ostatným vrcholovým manažmentom, stanovuje obchodnú stratégiu pôsobenia na trhu, stratégiu podpory zákazníkov. Spolupracuje s marketingovým riaditeľom pri propagácii produktov alebo značky.
V závislosti od typu spoločnosti (predaj firemným zákazníkom, maloobchodný predaj, distribútor) sa obchodná stratégia a obchodné aktivity líšia. Zabezpečuje vzdelávanie personálu. |
Náplň práce |
|
Typické činnosti
- tvorba obchodnej stratégie, identifikácia podnikateľských a obchodných príležitostí
- tvorba obchodného plánu v ročnom horizonte a kvartálnych úpravách, ich prezentácia a obhajoba
- v súlade so stratégiou, budovanie distribučných kanálov pre produkty/služby spoločnosti
- riadenie všetkých pracovníkov obchodného oddelenia – manažéri, obchodníci, telemarketing, podpora predaja, prípadne technická podpora, stanovenie ich cieľov, plánov, projektov, aktivít
- sledovanie, podpora a kontrola plnenia obchodných plánov
- riadenie, vedenie a motivovanie tímu podriadených manažérov, komunikácia smerom ku všetkým pracovníkom obchodného oddelenia
- stanovenie systému odmeňovania pre členov obchodného oddelenia, vrátane štruktúry platov, províznych schém, bonusov, motivačných súťaží, benefitov
- reprezentácia spoločnosti a udržovanie dobrých vzťahov s kľúčovými zákazníkmi
- priebežná analýza trhu: monitorovanie konkurencie, trendov, cien, produktov, kľúčových zákazníkov
- vedenie obchodných jednaní s kľúčovými klientmi a partnermi, účasť na jednaniach organizovaných podriadenými manažérmi
Ďalšie činnosti
- vedenie pravidelných porád obchodného oddelenia
- reportovanie, prezentácia výsledkov a trendov riaditeľovi
- dohľad nad dodržiavaním interných smerníc a platnej legislatívy
- budovanie produktívnych pracovných vzťahov interne a externe
|
Čo sa vyžaduje |
|
Vyžadované znalosti
- znalosť vybraných SW aplikácií
- 5-ročná aktívna prax v obchode
- 3-ročná skúsenosť v riadiacej obchodnej pozícii
- výborná znalosť produktov a služieb spoločnosti
| Vyžadované skúsenosti
- komunikačné schopnosti
- prezentačné schopnosti
- organizačné schopnosti
- schopnosť projektového riadenia
- schopnosť plánovať
|
Osobnostné požiadavky
- spoľahlivosť
- zodpovednosť
- dôslednosť
- flexibilita
- vysoká miera samostatnosti
- schopnosť znášať stres
- orientácia na výsledky
- strategické a koncepčné myslenie
- nutnosť častého rozhodovania
- ambicióznosť
- zmysel pre tímovú prácu
- dôveryhodnosť
| Požadované vzdelanie
- vysokoškolské
- stredoškolské
|
Ďalšie informácie |
|
Alternatívne názvy pozície- Sales director
- Regionálny obchodný riaditeľ
- Business development director
Pracovné pozície s podobnou náplňou práce |
Navigátor
ISSN 1337-0367